Ninovieters verwelkomen eerste BURGER KING® in de Denderstreek

– Een Denderend applaus voor BURGER KING®, want de hamburgerketen opent vandaag een nieuw restaurant in Ninove. Dankzij de centrale locatie verwelkomt BURGER KING® niet alleen de ‘kaffeegieters’ uit Ninove, maar ook klanten uit de bredere omgeving, van Geraardsbergen tot Aalst. Het wordt immers de allereerste BURGER KING® die zijn intrek neemt in de Denderstreek. Snel een menu afhalen via de drive-in of heerlijk genieten in het restaurant met het sfeervolle Royal-interieur, de zomer kan alvast niet meer stuk voor fastfood-lovers uit de hele regio.

BURGER KING®  Ninove
BURGER KING® Ninove

Een primeur in de regio

Het is feest in Ninove vandaag, want hamburgerketen BURGER KING®en zijn populaire WHOPPER® doen hun intrede in de stad aan de Dender. Het spiksplinternieuwe restaurant opent zijn deuren op de Elisabethlaan, vlakbij de invalswegen richting Brakel, Geraardsbergen en Aalst. De 25 meter hoge pyloon met het nieuwe BURGER KING®-logo springt al van ver in het oog.

Het gebouw zelf is opgetrokken in de stijlvolle Pavilion-look. Dit eigentijds ontwerp met oog voor optimale lichtinval werd bedacht door een architectenteam uit Miami, de bakermat van de hamburgerketen. Binnen is het dan weer sfeer en gezelligheid troef dankzij het warme Royal-decor dat nieuwe, moderne lichtelementen combineert met zachte, natuurlijke kleuren en strak meubelwerk. Burger (King) lovers zullen er zich ongetwijfeld thuis voelen.

BURGER KING®  Ninove - pyloon in opbouw
BURGER KING® Ninove - pyloon in opbouw

Het team van BURGER KING® Ninove klaar in de startblokken

Franchisenemer Yves Loncke opent intussen zijn derde BURGER KING®-restaurant, hij baat eveneens de vestigingen in Gent en Kuurne uit. Zijn 30-koppig team in Ninove bruist van enthousiasme om de klanten te bedienen en is klaar om een vliegende start te nemen in de nieuwe vestiging.

“Met maar liefst 120 zitplaatsen verspreid over twee niveaus én daarnaast nog een terras, kunnen we veel klanten tegelijkertijd ontvangen. En er is voor elk wat wils, met onder andere de nieuwe Plant-Based nuggets en Plant-Based WHOPPER®. Klanten kunnen gebruik maken van zes digitale bestelschermen, terwijl de twee Coca-Cola Freestyle machines met enkele drukken op het scherm zorgen voor meer dan 100 mogelijke frisdrankcombinaties. Kinderen kunnen zich naar hartenlust amuseren in de indoor speelruimte Play King en ook onze drive-in is natuurlijk een vaste waarde!”

Onnavolgbare burgers

Het lijdt geen twijfel dat ook in Ninove de geliefde WHOPPER®weer vlot over de toonbank zal schuiven.

“De WHOPPER® is en blijft de absolute favoriet bij BURGER KING®. Het is zijn unieke bereidingswijze die deze burger zo speciaal en populair maakt. Onze klanten vallen immers elke keer opnieuw voor zijn heerlijke Flame-grilled smaak, omdat we de hamburger ook echt boven open vuur grillen. Bovendien worden de groentjes dagvers gesneden en zijn de sesambroodjes die de ingrediënten samenhouden ovenwarm. What’s not to like?”, legt Kevin Derycke, CEO bij Burger Brands Belgium uit.

BURGER KING® Ninove

Elisabethlaan 51 - 9400 Ninove

Openingsuren (restaurant en drive-in): ​ 10u30 tot 23h, op vrijdag & zaterdag tot 01u ‘s ochtends. Bij eventuele vragen over deze opening, aarzel niet ons te contacteren.

Fact sheet - BURGER KING Ninove