De Koningin der Badsteden heeft haar King gevonden

BURGER KING® van Oostende is de eerste aan de kust

5 juli 2022 – Menig Oostendenaar keek hier al naar uit en nu wordt het werkelijkheid: BURGER KING® komt naar Oostende! Op woensdag 6 juli wordt het gloednieuwe restaurant geopend. Om dit te vieren organiseert de vestiging een knaller van een openingsweek. Het hamburgerrestaurant in Oostende is de eerste BURGER KING® aan de Belgische kust en de 47e in ons land.

De opening van de eerste BURGER KING® aan de kust wordt royaal gevierd, met allerlei toffe acties en verrasingen. Zo krijgen de eerste 100 gasten die samen met hun kind komen, een ticket voor het Ostend Kids Festival met optredens van K3, Camille en Like Me. Ook is er voor de eerste 100 fast-foodlovers op donderdag 7 en zaterdag 9 juli een gratis WHOPPER®, en op vrijdag 8 juli zijn 50 gratis tickets te winnen voor de Oostende Koerse. Tijdens het weekend zal een DJ zorgen voor een uitstekende sfeer in het restaurant.

Tattoos, als signaal om je in te smeren

De zomer staat natuurlijk voor de deur en de WHOPPER® is dan wel flame grilled, dat wil BURGER KING®  voorkomen bij zijn gasten! Deze zomer ontvangen bezoekers van de BURGER KING® in Oostende  bij aankoop van een King Junior menu daarom een echte BURGER KING® tattoo, die ze zelf kunnen aanbrengen en zal oplichten in het zonlicht, zo krijg je een seintje om je te beschermen tegen de zon door je in te smeren. Op de toffe terrassen van de BURGER KING®  restaurants van Oostende, Gent en Leuven, zullen deze zomer bovendien zonnecrème dispensers  van Sundo beschikbaar zijn zodat gasten eerst een laagje bescherming kunnen halen, voordat ze op een veilige manier de stad induiken.

Eerste dubbele drive van Vlaanderen

De vestiging aan de N33 is gunstig gelegen voor WHOPPER® liefhebbers: gezinnen en vriendengroepen kunnen in het restaurant samen gezellig genieten van een BURGER KING®  moment, en hamburgerliefhebbers die toevallig in de buurt van de Torhoutsesteenweg zijn voor hun boodschappen kunnen via de Drive hun favoriete burger bestellen. BURGER KING® Oostende heeft bovendien de eerste dubbele drive van Vlaanderen, waardoor de bediening supervlot verloopt.

“Met maar liefst 114 zitplaatsen en daarnaast nog 44 op het terras, kunnen we een mooi aantal klanten ontvangen. In deze BURGER KING® hebben mensen de keuze tussen service aan tafel, of self-service. Ze kunnen gebruik maken van vijf digitale bestelschermen, terwijl de twee Coca-Cola Freestyle machines met enkele drukken op het scherm zorgen voor meer dan 100 mogelijke frisdrankcombinaties. Kinderen kunnen zich naar hartenlust amuseren in de indoor speelruimte Play King en ook onze dubbele drive, de eerste in Vlaanderen, biedt onze klanten een echte meerwaarde! We bieden in Oostende werk aan een 40-tal mensen (20 personeelsleden + 20 studenten-/flexijobs). We zoeken trouwens nog een paar mensen. Samen met lokale partners en Oostendse interimkantoren zullen we onze openstaande vacatures verder invullen. Bij deze een warme oproep aan geïnteresseerden om zich te melden”, aldus uitbater Piet Cremers.

Het gebouw van de vestiging in Oostende is opgetrokken in de stijlvolle Pavilion-look. Dit eigentijds ontwerp met oog voor optimale lichtinval werd bedacht door een architectenteam uit Miami, de bakermat van de hamburgerketen. Binnen is het dan weer sfeer en gezelligheid troef dankzij het warme Royal-decor dat nieuwe, moderne lichtelementen combineert met zachte, natuurlijke kleuren en strak meubelwerk. Burger (King) lovers zullen er zich ongetwijfeld meteen thuis voelen.

Kevin Derycke, CEO bij Burger Brands Belgium: “We zijn echt heel blij dat we met deze eerste vestiging aan de Belgische kust het zomerseizoen kunnen ingaan! En we zijn ervan overtuigd dat we er een hele reeks WHOPPER® fans bij krijgen, het is en blijft tenslotte de absolute favoriet bij BURGER KING® door zijn unieke bereidingswijze. Onze klanten vallen elke keer opnieuw voor zijn heerlijke Flame grilled smaak, omdat we de hamburger ook echt boven open vuur grillen. Bovendien worden de groentjes dagvers gesneden en zijn de sesambroodjes die de ingrediënten samenhouden ovenwarm. Wie vindt dat nu niet lekker?”

Fact Sheet - BURGER KING® - Oostende.pdf

Valentine Cornet d’Elzius