De allereerste Belgische BURGER KING® opent morgen in Antwerpen

En het team staat te popelen om de ​ eerste Belgische WHOPPER® te serveren

De langverwachte allereerste Belgische vestiging van BURGER KING® opent op woensdag 28 juni eindelijk de deuren in Antwerpen, tot grote vreugde van de vele duizenden fans. België was het laatste land in West-Europa zonder Burger King, dat gemis is nu dus eindelijk van de baan!

Burger Brands Belgium zal op woensdag 28 juni om 11 uur de allereerste BURGER KING® in België inhuldigen op de site van de Kinepolis Antwerpen.

De perfecte locatie voor een grote première

Morgen is het eindelijk zover – bijna een jaar na de eerste geruchten, opent Burger Brands Belgium zijn eerste BURGER KING® in België. De toplocatie aan de Kinepolis Antwerpen, één van de grootste bioscopen van het land, heeft alle troeven in de hand om elk publiek aan te spreken: een erg gemakkelijke toegang met een ruime parking, een grote restaurantoppervlakte, aangevuld met een gezellig terras, een speelruimte voor de kinderen en de mogelijkheid om voor of na de film te genieten van een WHOPPER®.

De eer is Antwerpen te beurt gevallen – De keuze voor de metropool, de grootste stad van Vlaanderen, is evident, want ze belichaamt de waarden waar BURGER KING® voor staat: jong, dynamisch, trendy, een tikkeltje brutaal en authentiek!

Het vroegere Quick-restaurant aan de Kinepolis Antwerpen, dat ook werd geleid door franchise-ondernemer René Korfmaker, werd ingrijpend veranderd en omgetoverd tot de allereerste Belgische vestiging van de Amerikaanse hamburgerketen. Met 680m² biedt het nieuwe restaurant plaats aan meer dan 275 klanten. Een dertigtal nieuwe medewerkers werd aangeworven om het vroegere team te versterken. In totaal staat een gemotiveerde ploeg van 75 medewerkers klaar in de startblokken om zowel de liefhebbers van de bekende WHOPPER® te verwelkomen, als alle anderen die benieuwd zijn om de uitzonderlijke kwaliteit van ons gamma te komen ontdekken.

Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, is opgetogen: “Minder dan een jaar na de aankondiging dat BURGER KING® naar België zou komen, zijn we klaar voor dit nieuw avontuur. Het is een historisch moment, zowel voor het merk, voor onze teams, voor de WHOPPER® fans als voor alle Belgen. Er werd enorm uitgekeken naar deze opening, de belangstelling was erg groot... en de geruchtenmolen draaide constant op volle toeren! Vandaag is het officiële startschot, we zijn er helemaal klaar voor en dit is nog maar het begin.”

BURGER KING® onderscheidt zich van andere hamburgerketens door zijn specifiek productieproces .

Een WHOPPER®, dat is zoveel meer dan een burger. Met enerzijds een sappige hamburger, die gegrild wordt op kenmerkende wijze boven open vuur en anderzijds heerlijke groenten die in de restaurants zelf worden gesneden gedurende de dag, om hun smaak en versheid te bewaren. De WHOPPER® en de andere burgers worden bovendien pas gemaakt na het plaatsen van de bestelling – we gooien dus alles in de strijd om de ultieme kwaliteit en smaakbeleving te waarborgen, voor elke klant opnieuw.”, legt Kevin Derycke uit.

En het stopt hier niet, integendee

Gedurende een week zullen de WHOPPER® en de andere legendarische producten van BURGER KING® exclusief in Antwerpen te proeven zijn. Maar vanaf 4 juli kunnen de fans van de beroemde burger ook terecht in het gloednieuwe restaurant te Charleroi - de WHOPPER® doet er officieel zijn intrede in Wallonië in het winkelcentrum Rive Gauche!

Vervolgens opent eind augustus het restaurant tegenover het station van Namen de deuren. Dit volledig nieuwe restaurant fungeert sinds maart als trainingscentrum voor alle Belgische en Luxemburgse restaurantmedewerkers (zowel de vroegere Quick-medewerkers, de nieuwe collega’s als de jobstudenten). In totaal zullen meer dan 180 medewerkers langs het opleidingscentrum in de Waalse hoofdstad gepasseerd zijn, waar ze de procedures bij BURGER KING® qua productie, hygiëne en dienstverlening helemaal onder de knie kregen.

Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, is verheugd: “Er staan nog een heel aantal openingen op het programma voor 2017. De respons van de Belgen op onze komst was overweldigend, wat maakt dat we hen allen zo vlug mogelijk willen bedienen, zonder evenwel in te boeten aan kwaliteit. Na Vlaanderen en Wallonië, wacht ons nog de opening van de eerste BURGER KING® in Brussel om de inwoners van alle regio's van het koninkrijk te behagen. Dankzij de geplande openingen, zullen we tegen het einde van het jaar maar liefst 3.250 medewerkers tewerkstellen bij onze twee merken BURGER KING® en Quick in België.”

BURGER KING® ANTWERPEN

Adres: Groenendaallaan 412, 2030 Antwerpen (vlakbij Kinepolis Antwerpen)

Opening: 28 juni om 11u – animatie wordt voorzien.

Openingsuren: elke dag van 10u30 tot 1u

Factsheet BURGER KING® Antwerpen