BURGER KING® zet Gentse Feesten enkele dagen vroeger in

De hamburgerketen zet de Korenmarkt in vuur en vlam

Op woensdag 10 juli opent BURGER KING® zijn langverwachte restaurant in Gent. De hamburgerketen met de kenmerkende flame-grilled burgers zet er de Korenmarkt alvast een eerste keer in vuur en vlam, tien dagen voor de Gentse Feesten van start gaan. Die allereerste hap in een Gentse WHOPPER®, Ultimate Bacon King of Double Steakhouse zal ongetwijfeld smaken.

Nu de soldenperiode volop aan de gang is, en met de Gentse Feesten in zicht, valt de opening op een ideaal moment. Een dagje shoppen of feesten in de Gentse binnenstad krijgt met een passage langs de BURGER KING® sowieso een heerlijke afsluiter.

De voorbije weken kende BURGER KING® een ware openingsgolf. Gent is het laatste restaurant in de rij van recente openingen in Brussel (De Brouckère), Sint-Niklaas (Waasland Shopping Center), Diest en op de luchthaven van Charleroi. De teller staat nu op 27 Belgische BURGER KING®-restaurants op twee jaar tijd. En er staan nog heel wat openingen op stapel voor het najaar. Het mag duidelijk zijn, BURGER KING® houdt het tempo van zijn Belgische expansie hoog.

Een BURGER KING® in Gent … eindelijk

Vanaf zijn intrede in België wou BURGER KING® een vestiging openen in Gent. Dat lange wachten bleek het echter meer dan waard - het gloednieuwe restaurant op de Korenmarkt ligt pal in het historisch en commercieel centrum van de stad.

“Nie neute, nie pleuje - BURGER KING® kan zich zeker herkennen in die typische Gentse lijfspreuk”, licht Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, toe. “Met Gent openen we het 27e restaurant in twee jaar tijd. Een hele uitdaging, niet altijd gemakkelijk – zo hadden we eigenlijk al veel vroeger in Gent willen openen - maar we gaven niet op en gingen door op ons elan. En kijk, vandaag openen we op een droomlocatie ons Gentse restaurant op enkele dagen tijd van de Gentse Feesten. Een perfect timing!”

Klaar om Gent te veroveren

Franchisé Yves Loncke en zijn ploeg van 70 medewerkers zullen klanten dagelijks bedienen van 10u30 tot 23u. Er zullen maar liefst 50 studenten aan de slag gaan bij BURGER KING in Gent, de grootste studentenstad van Vlaanderen. Op donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond houdt het restaurant de deuren open tot 1u ‘s nachts.

Het restaurant bevindt zich vlak naast het prachtige Oud Postgebouw op de Korenmarkt en biedt 190 zitplaatsen over een totale oppervlakte van 554 m², maar klanten kunnen ook genieten van hun maaltijd op het grote terras (70 zitplaatsen). Klanten zullen bovendien profiteren van de nieuwste innovaties van de keten, waaronder acht digitale bestelschermen en drie Coca-Cola freestyle machines (die meer dan 100 verschillende soorten frisdrank aanbieden).

Burgers met een ongeëvenaarde smaak

BURGER KING® onderscheidt zich van de overige hamburgerketens dankzij de specifieke bereidingswijze van zijn hamburgers.

“Omdat al onze hamburgers pas worden gemaakt na het plaatsen van de bestelling garanderen we de ultieme smaakbeleving, voor elke klant opnieuw. Ook de burger wordt op kenmerkende wijze gegrild boven open vuur, wat het vlees goed sappig houdt en de verse groentjes worden in de restaurants zelf gesneden gedurende de dag”, legt Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, uit.

BURGER KING® GENT KORENMARKT
Korenmarkt 17, 9000 Gent

Opening: woensdag 10 juli 2019 10u30

Openingsuren: zondag tot woensdag: 10u30 tot 23u00