BURGER KING® spoort bezoekers aan om veilig van de zon te genieten

Brussel, 5 juli 2022 - De zomer is in volle gang en daarom is het belangrijk dat we op een veilige manier van de zon genieten. Want te veel uv-straling is schadelijk, en kan leiden tot verbranding. Twintig procent van alle mensen ontwikkelt voor zijn of haar 75ste verjaardag een bepaalde vorm van huidkanker. Dit aantal is de laatste tien jaar verdubbeld, en zal blijven stijgen tenzij we concrete actie ondernemen[1]. Daarom deelt BURGER KING® tijdens de zomermaanden flame grilled tattoos én zonnecrème uit.

Tattoos, als signaal om je in te smeren

Onze WHOPPER® is dan wel flame grilled, dat willen we voorkomen bij onze gasten! Deze zomer krijgen bezoekers van alle BURGER KING® restaurants in België bij aankoop van een King Junior menu een echte BURGER KING® flame grilled tattoo, die ze zelf kunnen aanbrengen. De vlam op de tattoo zal bij zonneschijn oplichten - een signaal om je in te smeren en te beschermen tegen de felle zon.

SMOTspots bij 4 BURGER KING® restaurants

Ook stellen de BURGER KING® in Oostende, Gent, Leuven en Place d’Armes (Groothertogdom Luxemburg) op hun terras een zonnecrème dispenser van Sundo of SMOTspot beschikbaar van onze gasten, zodat ze zich kunnen insmeren. Heel handig, want hoe vaak gebeurt het niet dat je ’s morgens vroeg al op pad gaat, en vergeet om je in te smeren of zonnecrème mee te nemen. Vooral tussen 12 en 15u is het belangrijk goed te smeren, want dan is de uv-straling het grootst.  Op de SMOTspots kunnen klanten de UV index en de buitentemperatuur aflezen.

“Een goede bescherming tegen de hete zon is cruciaal en je begint er best op jonge leeftijd mee. De BURGER KING® flame grilled tattoos herinneren kinderen en hun ouders op een speelse wijze aan het belang van goede huidbescherming. Flame grilled, zo houden we van onze WHOPPER®, onze kinderen beschermen we liever tegen hoge temperaturen. We kijken dan ook echt uit naar deze eerste samenwerking met Sundo” aldus Kevin Derycke, CEO bij Burger Brands Belgium.

[1] Sundo, www.sundo.be

Over Sundo
Sundo is een innovatieve scale-up met afdelingen in België & Nederland. De ambitie van Sundo is om de wereldwijde kijk op zonnebescherming te veranderen met behulp van duurzame producten en purpose-driven marketing. Partners van Sundo zijn o.m. de Stichting tegen Kanker en Sport Vlaanderen. Meer informatie: www.sundo.be

Valentine Cornet d’Elzius