BURGER KING® regeert voortaan ook in Diest

De Oranjestad verwelkomt het 25e BURGER KING®-restaurant in ons land

Woensdag 3 juli luidt de intrede van BURGER KING® in Diest in. Inwoners van de Oranjestad of het ruimere Hageland kunnen van nu af aan in eigen streek terecht voor een WHOPPER®, Ultimate Bacon King, Chili Cheese Nuggets of een andere lekkere hap. Met de zomersolden in zicht valt de opening op een ideaal moment. Een dagje shoppen in Diest krijgt met een passage langs de BURGER KING® sowieso een heerlijke afsluiter.

Met het gloednieuwe restaurant in Diest bereikt BURGER KING de mijlpaal van 25 Belgische vestigingen op twee jaar tijd. De komende weken staan er nog openingen gepland in Gent en Brussel, terwijl de restaurants in Sint-Niklaas en op de luchthaven van Charleroi net hun deuren hebben geopend. Het mag duidelijk zijn, BURGER KING® houdt het tempo van zijn Belgische expansie hoog.

Het Diestse restaurant opent aan het kruispunt van de Leuvensesteenweg met de Reustraat, aan de grote parking naast de Carrefour. Een ploeg van 55 medewerkers zal, onder leiding van franchisé Bobby Nathoe Feroz-Khan, de klanten dagelijks bedienen van 10u30 tot 23u en tot middernacht aan de drive-in.

Het restaurant biedt 120 zitplaatsen over een totale oppervlakte van 430 m². Klanten kunnen daarnaast genieten van hun maaltijd op het terras (40 zitplaatsen), de kinderen laten ravotten in de indoorspeeltuin (een hindernissenparcours) of gebruikmaken van de drive-in. Klanten zullen bovendien profiteren van de nieuwste innovaties van de keten, waaronder vier digitale bestelschermen en twee Coca-Cola freestyle machines (die meer dan 100 verschillende soorten frisdrank aanbieden).

Diest is het allereerste Belgische restaurant in de Pavilion-stijl, de nieuwe standaard voor vrijstaande BURGER KING®-restaurants. Dit design, ontworpen door een architectenteam uit Miami, de bakermat van BURGER KING®, wordt gekenmerkt door een licht en eigentijds decor.

Restaurant nummer 25

Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, is erg enthousiast: « Diest is het vijfentwintigste BURGER KING®-restaurant in België, een duidelijke mijlpaal in de uitbreiding van ons netwerk. De voorbije twee jaar zijn we aan een hoog tempo blijven groeien. Een gigantische uitdaging, die we enkel tot een goed einde konden brengen dankzij de onvoorwaardelijke inzet van onze teams.”

De groei van het netwerk zet zich trouwens verder, want naast de vestiging in Diest openen er op een paar weken tijd ook BURGER KING®-restaurants in Sint-Niklaas (open sinds 19 juni), Brussel, Gent en op de luchthaven van Charleroi (open sinds 27 juni).

Burgers met een ongeëvenaarde smaak

Met de specifieke bereidingswijze van zijn hamburgers onderscheidt BURGER KING® zich van de overige hamburgerketens.

“Met de WHOPPER® hebben we simpelweg een iconische burger in huis. De burger wordt op kenmerkende wijze gegrild boven open vuur, wat het vlees goed sappig houdt en de verse groentjes worden in de restaurants zelf gesneden gedurende de dag. Omdat al onze hamburgers pas worden gemaakt na het plaatsen van de bestelling – garanderen we de ultieme smaakbeleving, voor elke klant opnieuw.”, legt Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, uit.

Factsheet BK Diest.pdf