BURGER KING® opent in Brugge

Maak de switch van Brusselse wafel ​ naar Brugse WHOPPER® ​

De Markt in Brugge heeft er een nieuwe attractie bij, op twee passen van het Belfort opent BURGER KING® immers zijn nieuwe restaurant. Het vroegere Quick-restaurant onderging de voorbije weken een ware metamorfose en op donderdag 2 november gaan de deuren van de vijfde Belgische vestiging van BURGER KING® eindelijk open. Begin september had de Amerikaanse hamburgerketen een aanwervingscampagne opgezet en deze heeft zijn vruchten afgeworpen: een voltallige ploeg van 80 medewerkers staat klaar om de klanten met open armen te verwelkomen. Een dagje shoppen in de herfstvakantie kan in Brugge dus helemaal niet meer stuk, met een Brugse WHOPPER® op de Markt.

Amper vier maanden na de opening van het allereerste Belgische BURGER KING®-restaurant in Antwerpen, is Brugge aan de beurt. De snelle komst van de Amerikaanse hamburgerketen naar Brugge is geen toeval. De WHOPPER® is over de jaren heen uitgegroeid tot een smaakvol begrip in binnen- en buitenland en Brugge trekt met haar historisch centrum en bruisend stadsleven duizenden toeristen en studenten aan per dag – kortom a match made in heaven.

Hoge verwachtingen voor Brugse vestiging

Het bestaande restaurant werd grondig gerenoveerd en biedt met 410m² plaats aan 149 klanten, verspreid over 2 verdiepingen.

Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, is enthousiast: ”De Markt van Brugge is als toeristische trekpleister een absolute toplocatie! We zijn ervan overtuigd dat we zowel Bruggelingen, streekgenoten als binnenlandse en buitenlandse toeristen zullen kunnen overtuigen met onze flame-grilled Whopper en andere iconische producten. Onze andere Belgische Burger Kings kenden een ware toestroom aan klanten de eerste dagen en ze blijven ook nu erg goed draaien - voor Brugge verwachten we niet anders.”

De WHOPPER®, koning van de smaak

BURGER KING® onderscheidt zich van andere hamburgerketens door zijn specifiek productieproces.

“Een WHOPPER®, dat is zoveel meer dan een burger. Met enerzijds een sappige hamburger, die gegrild wordt op kenmerkende wijze boven open vuur, en anderzijds heerlijke groenten die in de restaurants zelf worden gesneden gedurende de dag, om hun smaak en versheid te bewaren. De WHOPPER® en de andere burgers worden bovendien pas gemaakt na het plaatsen van de bestelling – we gooien dus alles in de strijd om de ultieme kwaliteit en smaakbeleving te waarborgen, voor elke klant opnieuw.”, legt Kevin Derycke uit.

BURGER KING® BRUGGE

Markt 14,  Brugge (vlakbij het belfort)

Opening: 2 november om 10u (animatie voorzien)

Openingsuren : elke dag van 10u tot 23u