BURGER KING® opent eerste Belgische snelwegrestaurant

Startschot van breed partnership tussen ​ Burger Brands Belgium & EG Group (o.a. Texaco)

Hamburgerketen BURGER KING® opent op dinsdag 17 april zijn allereerste Belgische snelwegrestaurant in het Texaco-tankstation aan de E17 in Kruibeke richting Antwerpen. Deze opening kadert in een partnership dat moedermaatschappij Burger Brands Belgium aangaat met EG Group, beheerder van tankstations en convenience retail, voor de uitrol van een netwerk aan Belgische BURGER KING®-snelwegrestaurants. De ideale plek voor automobilisten om de honger te stillen, even te ontsnappen aan de file of een pauze in te lassen tijdens een roadtrip. De gloednieuwe vestiging aan de E17 te Kruibeke is het eerste BURGER KING®-restaurant in Oost-Vlaanderen en brengt de teller van het aantal Belgische vestigingen op acht.

Nog snellere expansie door strategische samenwerking

Met de opening van zijn allereerste Belgische snelwegrestaurant voegt BURGER KING® een nieuw luik toe aan zijn expansiestrategie in ons land. Burger Brands Belgium heeft in EG Group een betrouwbare partner gevonden voor de uitbouw van een restaurantnetwerk aan de Belgische snelwegen. EG Group is één van Europa's toonaangevende tankstation- en convenience retailers dankzij uitgebreide samenwerkingen met grote brandstof-, convenience- en food-to-go merken. Zo werkt de onderneming reeds sinds 2006 samen met BURGER KING®, onder meer in Nederland en het Verenigd Koninkrijk, waar het in totaal meer dan 70 vestigingen uitbaat.

In België staan er de komende maanden meerdere BURGER KING®-snelwegrestaurants op de planning. Uiteraard staan beide partijen open voor nieuwe opportuniteiten in de daaropvolgende periode.

Het snelwegrestaurant in Kruibeke werd de voorbije weken grondig gerenoveerd en biedt voortaan met een oppervlakte van meer dan 500m² plaats aan 205 klanten. Het restaurant is uitgerust met zes bestelschermen en drie Coca-Cola Freestyle machines (waar klanten meer dan 100 frisdrankcombinaties zelf kunnen tappen).

Burgers on the road - a perfect match

Joris Janvier, Commercieel Manager Benelux, licht de samenwerking graag toe: “Bij EG Group streven we er voortdurend naar om bezoekers van onze tankstations een kwaliteitsvol totaalpakket aan te bieden, inclusief een gevarieerd voedsel- en drankenaanbod. De implementatie van BURGER KING®- restaurants naast onze tankstations in België sluit perfect aan bij onze missie om de transformatie van de Europese markt voor tankstations te versnellen, waardoor consumenten toegang hebben tot een verbeterd aanbod met meer toonaangevende internationale merken”.

Ook Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, is enthousiast : “Deze samenwerking schiet overtuigend uit de startblokken en we zijn overtuigd dat het een succes zal worden. Van bij de lancering van BURGER KING® in België vorig jaar stelden klanten ons de vraag wanneer we een snelwegrestaurant zouden openen. Een hamburger is voor vele mensen immers de ultieme maaltijd tijdens een road trip. We zijn dan ook bijzonder blij dat we met EG Group zo snel op hun wens kunnen inspelen.”

De WHOPPER® is de onbetwiste koning van de smaak

Het specifiek productieproces maakt dat BURGER KING® anders is dan de andere hamburgerketens.

Met de WHOPPER® hebben we simpelweg een iconische burger in huis. De burger wordt op kenmerkende wijze gegrild boven open vuur, wat het vlees goed sappig houdt en de verse groentjes worden in de restaurants zelf gesneden gedurende de dag. Omdat onze hamburgers pas worden gemaakt na het plaatsen van de bestelling – garanderen we de ultieme  smaakbeleving, voor elke klant opnieuw.”, legt Kevin Derycke uit.

BURGER KING® KRUIBEKE
Texaco Tankstation aan de E17, 9150 Kruibeke (Richting Antwerpen)

Opening: 17 april 2018 10u30
Openingsuren : elke dag van 10u30 tot 22u

Indien u wenst langs te komen op deze openingsdag voor een reportage, gelieve op voorhand contact op te nemen ([email protected] - 02 738 06 37)

OVER EG Group

EG Group is één van Europa's toonaangevende tankstation- en convenience retailers, met een gevestigde reputatie als leverancier van een brandstof-, convenience- en food-to-go-aanbod van wereldklasse. Naast een innovatieve aanpak, heeft EG Group spraakmakende relaties opgebouwd met nationaal en internationaal erkende retail- en convenience-merken. Passie voor kwaliteit, gemak en klantenservice staat centraal bij EG Group.

Shana Van den Broeck

Wim Lefebure