BURGER KING® lanceert zijn 100% plantaardige WHOPPER®

Join the rebellion

Een mijlpaal voor BURGER KING®: de iconische WHOPPER® krijgt vandaag zijn eigen, 100% plantaardige variant, de REBEL WHOPPER®. Deze nieuwe hamburger werd gelanceerd in samenwerking met De Vegetarische Slager, een dochteronderneming van Unilever. Hij is voortaan verkrijgbaar in meer dan 2500 BURGER KING®-restaurants in 25 Europese landen, ideaal voor meat lovers en flexitariërs die eens iets nieuws willen proberen.

100% WHOPPER®, 0% vlees

Hij heeft alle charmes van de klassieke WHOPPER®: verse tomaten en salade, knapperige augurken en uitjes, mayonaise, en een geroosterd sesamzaadbroodje. De burger van de REBEL WHOPPER® wordt ook gegrild boven een open vuur.

Wat deze nieuwe hamburger zijn Rebelse touch geeft, is dat hij geen vlees bevat. Zijn smaak is vergelijkbaar met die van de klassieke WHOPPER®, maar hij bestaat uit soja, tarwe, plantaardige olie, kruiden en uien. Een echte culinaire krachttoer, maar vooral... een lekker alternatief voor meat lovers en flexitariërs.

David Shear, president van BURGER KING® EMEA, licht toe: “De lancering van de REBEL WHOPPER® in België en Europa was langverwacht. We zijn blij dat we tegemoet kunnen komen aan consumenten die op zoek waren naar andere manieren om te genieten van de iconische smaak van onze WHOPPER®. Hierop hebben we gereageerd”.

Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, voegt hieraan toe: "In België groeit de trend van het flexitarisme. Veel vleesliefhebbers houden ervan om te variëren en waarderen ook plantaardige alternatieven. Burger Brands Belgium wilde deze nieuwsgierigheid beantwoorden door een alternatief product aan te bieden zonder vlees, maar met een vergelijkbare smaak. We nodigen alle geïnteresseerden dan ook graag uit om vandaag deel te nemen aan de rebellion.”

Vanaf vandaag kunnen WHOPPER®-liefhebbers in alle Belgische BURGER KING®-restaurants hun tanden zetten in deze alternatieve hamburger.

De grootste lancering van een plantaardige hamburger in Europa

Met deze internationale lancering in 2500 restaurants wordt BURGER KING® de grootste distributeur van plantaardige hamburgers in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

De REBEL WHOPPER®, even lekker als zijn klassieke broer, heeft de consumenten in de Verenigde Staten en Zweden al overtuigd. BURGER KING® heeft daarom besloten zijn samenwerking met De Vegetarische Slager uit te breiden naar 25 nieuwe landen, waaronder België.

Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager, is in de wolken: "Ik startte 9 jaar geleden De Vegetarische Slager met het doel om 's werelds grootste slager te worden door producten te creëren die een vergelijkbare smaak en ervaring bieden voor vleesliefhebbers, maar op plantaardige basis. De samenwerking rond de REBEL WHOPPER® was fantastisch en we verheugen ons erop dat alle BURGER KING®-klanten ervan kunnen genieten. De burger van de REBEL WHOPPER® heeft dezelfde smaak als de bekende, en geliefde, WHOPPER®, maar zonder rundvlees en met verse, plantaardige ingrediënten.

David Shear besluit: "We zijn trots op de smaak en kwaliteit van de BURGER KING®-producten. Daarom wilden we samenwerken met de beste producent van alternatieve burgers en we vonden een perfect match in De Vegetarische Slager. Ik laat met veel plezier de REBEL WHOPPER® voor zichzelf spreken en ben benieuwd om te zien of onze fans het verschil kunnen merken!”.

Wim Lefebure

Freek Bracke